Tips voor de juiste buitenreclame
U wilt als ondernemer natuurlijk zo goed mogelijk opvallen bij uw doelgroep. Buitenreclame is één van de bekendste manieren om dat te doen. In dit blog leest u alles over diverse varianten buitenreclame en hoe u die dusdanig inzet dat uw bedrijf op de juiste manier opvalt.
Gevelbelettering
Als u wilt dat klanten uw bedrijf goed kunnen vinden, is het essentieel dat uw bedrijf goed vindbaar is. Het is daarom belangrijk dat u voor de juiste, opvallende gevelbelettering gaat voor uw bedrijfspand. In het geval van gevelbelettering is het goed om op de volgende punten te letten:
- Kies kleuren die een contrast vormen met elkaar: een contrast tussen de letters en de achtergrond is belangrijk voor de leesbaarheid.
- Ga voor een eenvoudig lettertype dat makkelijk en snel te lezen is
- Maak de letters groot genoeg zodat ze vanaf een afstand te lezen zijn.
- Zorg ervoor dat de afstand tussen de letters groot genoeg is voor de leesbaarheid
- Zorg dat de letters of de gevel zelf verlicht is, zodat deze altijd leesbaar is
Eén beeld…
De uitdrukking: “Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden.” is natuurlijk alom bekend en een waarheid als een huis. Kies daarom ook voor bijvoorbeeld mooie raamstickers of folie met een boodschap erop. Op bijvoorbeeld een doek of een banner kunt u meer informatie kwijt. Dit kan zowel in woorden als in beelden.
Billboards en hekwerken
Niet alleen de buitenreclame die aan uw pand bevestigd zit is belangrijk. Ook buitenreclame op bijvoorbeeld de rest van uw terrein is belangrijk om de aandacht van uw doelgroep te trekken. Heeft uw bedrijventerrein een hekwerk eromheen staan? Dan kunt u uw hekwerken van tekst en beeld voorzien om nog meer op te vallen naar uw omgeving en uw doelgroep.
Heeft u een eigen bedrijf met de nodige buitenreclame? Deel uw wijsheden via het contactformulier!